Kako podstaći kreativno-motorički potencijal deteta?

Školsko zvono samo što se nije oglasilo, a đaci se uskoro vraćaju u školske klupe. Pred decu nižih razreda postavljaju se često složeni i za njih zahtevni zadaci koje treba da savladaju.  Prema mišljenju mnogih stručnjaka koji se bave psiho-fizičkim razvojem dece, period do sedme godine smatra se najznačajnijim za razvijanje svih motornih i intelektualnih veština.

Da bi se dete uspešno adaptiralo na novo okruženje i školski program, važno je da se u predškolskom periodu, a i ranije, utiče na razvoj fine motorike i koncentracije. Kroz zabavne aktivnosti koje prihvataju kao igru, deca najlakše usvajaju nova znanja.

Podstaknite umetničke aktivnosti

Umetnost je kreativan izraz koji razvija maštu. Kroz slikanje, crtanje vajanje, pravljenje kolaža ili predmeta od gline deca koriste emocije i izražavaju svoje ideje. Bojenje, crtanje i modelovanje podstiče koncentraciju, razvija kreativnost i motoričke aktivnosti, a sa druge strane opušta i dozvoljava detetu da kreativno izrazi svoj intelektualni potencijal.

Manipulacija umetničkim materijalima pruža osećaj slobode, dok istovremeno podstiče fokus i koncentraciju. Umetničke aktivnosti, takođe, razvijaju fine motoričke sposobnosti i koordinaciju oko–ruka. Osim toga, one jačaju samopouzdanje, jer deca stiču osećaj za ovladavanje materijalom.

edukativne igračke

Razvijanje potencijala

1) Koncentracija

Pre polaska u školu, smatra se zadovoljavajućim ukoliko dete može  da se fokusira na određenu aktivnost petnaestak minuta. Kada se nađe u školskoj klupi, ovaj vremenski period se postepeno produžava. Igre sa prirodnim materijalima (pesak, voda, plastelin, glinamol), crtanje i bojenje, kao i sve što podrazumeva držanje olovke (precrtavanja crteža i samostalno crtanje) značajni su elementi u vežbanju koncentracije.

2) Kreativnost

Dečja kreativnost i potreba za otkrivanjem sveta  nesputani su i autentični. Ona su spremna da eksperimentišu i  nanovo istražuju svet oko sebe. U predškolskom uzrastu važno je stimulisati decu da samostalno razmišljaju, iskazuju maštovitost i kreativnost, spontano dolazeći do rešenja. Izborom drvenih igračaka kakve poseduje brend Pino u našoj ponudi, od najranijih dana podstaći ćete razvoj kreativnosti kod deteta.

3) Mašta

Dete  koje mašta bolje se nosi sa nepredvidivim situacijama u životu i ima veće šanse da odraste u sigurnu i samouverenu odraslu osobu. Do predškolskog uzrasta mališani često ne odvajaju stvarno od nestvarnog, a maštovitost treba posebno podsticati. Stvaralačka mašta pomaže detetu da spozna svet oko sebe i usvoji osnovne pojmove i pravila. Igra je najbolja osnova da se mašta pravilno razvija i treba je shvatiti kao neophodnu pripremu za kasniji život. Ona neguje intelektualni razvoj deteta, otklanja strah, jača sigurnost i volju i povećava socijalne veštine.

4) Fina motorika

Fina motorika je neophodna za izvođenje velikog broja svakodnevnih radnji, koje se kod dece, od rođenja pa do školskog uzrasta, uvežbavaju najčešće kroz zabavne aktivnosti. Stimulansi vrhova jagodica prstiju igraju veliku ulogu u razvoju fine motorike, te dete tako uči da pravilno  drži olovku, bojice,  da se služi  gumicom za brisanje ili makazama, počevši od sečenja po ravnoj liniji a potom prema sve komplikovanijim linijama i oblicima.

5) Relaksacija

Kreativno oblikovanje pomaže detetu u prevazilaženju doživljenih stresnih događaja, koje ono tako materijalizuje ,“izbacuje iz sebe“, a da toga nije ni svesno. Glina i njeno oblikovanje predstavlja veliku pomoć deci i terapeutima koji koriste terapiju igrom u radu sa decom.

Edukacija i kreativnost

Pribor za crtanje

Što je dete mlađe pribor koji koristi treba da bude jednostavniji. Zato je idealno da prve bojice budu voštane (kreoni), a tek kasnije drvene i flomasteri. U predškolskom uzrastu, dozvolite detetu da vodene boje nanosi prstima jer je to jedini način da kontrolišu bojenje.

amos igračkeMase za modelovanje

Osim obične gline i plastelina, polimerska glina stekla je veliku popularnost zahvaljujući svojim karakteristikama: izuzetno je mekana i lako se oblikuje rukama, modlama i alatom ; jednostavna je za upotrebu; nije toksična; ne zahteva pečenje i suši se prirodno. Oblikovanje gline, koje angažuje finu motoriku direktno priprema detetovu ruku za složenu aktivnost – pisanja, crtanja, a posredno i računanja, kao osnovnih aktivnosti u obrazovnom procesu. Tako dete, oblikujući glinu prolazi kroz različite motoričke aktivnosti: valjanje, mešenje, istezanje, lupkanje, ostavljanje otisaka i sl.

Slagalice, kocke, puzzle

U psihološkom smislu kocke podstiču samopouzdanje, upornost, istrajnost i samostalnost. Igra kockama zadovoljava prirodnu potrebu deteta da istražuje manipulišući konkretnim predmetima. Slike na njima dodatno motivišu decu na istrajnost u igri, jer samostalno slaganje delova u celinu predstavlja izazov, koji za dete ima lični smisao. Za manji uzrast predviđene su puzzle tj. slagalice sa manjim brojem delova, a zatim se sa uzrastom povećava i broj delova i složenost same slike. Dozvolite detetu da izabere motiv i olakšajte mu početak igre instrukcijom kako da je započne. Na našem webshopu pogledajte ponudu edukativnih igračaka i pribora.

Podeli:

Pogledajte još:

Budite u toku sa dešavanjima

Prijavite se na našu newsletter listu